8 Şubat 2012 Çarşamba

bok*

Karikatür: Selçuk Erdem
                        



Bir söz vardır: “Türk'ün aklı tuvalette çalışır.” diye.  Sadece Türk için mi geçerlidir; orasını bilemem.  Ama şu bir gerçek ki en gereksiz zamanlar da insanların aklına geliverir aradıkları şey. Bunu ortaokulda Fen Bilgisi dersimizin hocası  söylemişti:  İnsan beyni unuttuğu bir şeyi hatırlamak için düşündüğü bilinçli zaman dışında, beyin unutulan şeyi bulana kadar aramaya devam eder. Bu yüzden unuttuğumuz şeyi bazen bir tuvalette bazen duşta bazense yolda yürürken buluruz.  Biz bu yüzden ev arkadaşımla tuvaletimize not yazabileceğimiz bir defter koyduk. O sıra da akla gelen cin fikirleri unutmamak ve bazen anlamsız yere saçmalamak için. Bazen beynin de boşaltıma ihtiyacı olur.

Bence bunun sosyo-toplumsal bir açıklaması da var. Bu alakasız yerlerde aradığımız düşünceyi, ışığı ya da unutulan şeyi bulmamızdaki neden insanın bu mekanlarda yalnız kalabilmesinden kaynaklanıyor olabilir. Evet, odamızda tek başımıza oturuyorken de yalnızızdır. Ama bu yerlerde aynı zamanda bir eylem içerisindeyizdir. Bilmiyorum, size saçma mı geldi tüm bunlar. Ama az önce ben bunun üzerine düşündüm.

*Yazı da ‘bok’ yazmamak ve ondan bahsetmemek için zorladım kendimi. Bunun sebebi de –bu tabi benim gözlemim- bazı insanlar ki özellikle kadınlar ‘bok’ kelimesini duydukları anda suratlarını buruşturuyorlar, ıyk mıyk gibi değişik sesler çıkarıyorlar. O insanların bok kelimesinden neden bu kadar nefret ettiklerini şimdiye kadar hiç anlamamakla birlikte saygı da duyuyorum. Bunca zaman alakasız ortamlarda, yemek yerken, ciddi bir konuşma arasında ‘bok’ tan bahsettiğim için dışlanmanın, “ öyklenmenin” acısını en azından bu yazıyla çıkarmış oldum. Evet, şimdi mutluyum:))

4 Kuş Sesleri:

Doğru tespit!
Bir süre önce Face`de bok hakkında bir video dolaşıyordu ve çok bilgilendirici idi. Herkesin burun kıvırdığı meret ne işlere yararmış meğer:))

yepp, bok diyip geçmemek lazım. tıbben de öyle arada bir insanın sıçtığı boka bakması sağlığı açısından önemli. hastalıklar kendini boktan belli ediyor. çok bilimsel konuştum :))

Semi'nin bahsettiği videoyu ben de izledim ve bence çok hoş olmuş :)

Unuttuğumuz şeyleri hatırlamaya çalışırken zorlandığımızda beynimizi rahat bırakmamız gerek, odaklandığımız konuyu değiştirmemiz gerek. Bu hep yaptığım bir şeydi benim, başkasından duyunca hoşuma gitti :)

Beynimizi boşaltma ve tualete not kağıdı koyma fikirlerine bayıldım.

101. takipçinim.

Sevgiyle kal.
N.

tuvalete not defteri koyma fikrini tavsiye ederim hele de ev arkadaşın varsa aynı zamanda iletişimi de sağlıyor.

aramıza hoşgeldin, sevgili N.