27 Temmuz 2012 Cuma

Yazarlar, İnsanlar ve Ben

Bir adam kötü olabilir. Bencil olabilir. Sapık olabilir. Beceriksiz olabilir. Yalancı olabilir. Ayyaş olabilir. Küfürbaz olabilir. Çekilmez bir insan olabilir. Ama bir adam bir yazar olduğu taktirde hepsini insani göstermeyi başarabilecektir. Ve bu şekilde insanlar tarafından sahip olduğu tüm kötü özellikleriyle beraber yaşamış olduğu boktan hayattan dolayı takdir edilecektir. Takdir edilmekle de kalmayacaktır. Bir çok insan o hayata özenecektir. Öykünmeyi düşünecektir. Ama beceremeyecektir. 

Sokakta gördüğü üstü başı dağınık, saçı sakalı birbirine karışmış insanlara burun kıvırarak bakanlar bakmaya devam edecektir. İğrenirler onlardan. Ve iğrenmeye devam edeceklerdir. 

Yazarın boktan hayatına özenirken o hayatı yaşamaya cesaret edememelerini anlarım ama hem özenip hem de o hayattan tiksinmek iki yüzlülüğünü anlayamam. 

Anlarım da en fazla küçümseyerek acırım.

 Kitapta yer aldığında kabullenilen o insanı özellikler ete kemiğe büründüğünde farklı şekilde okunurlar. Oysa kitapta okuduğunuz onların hayatı. Sizden daha az bağlı değiller hayata. Güzel mobilyalı evlerinin olmaması, temiz kokulu arabalarının olmaması, pahalı elbiselerinin ve marka aksesuarlarının olmaması bu durumu değiştirmiyor. Onlar yalnızca olmak istemedikleri kişi olmayı reddediyorlar ve bunun için savaşıyorlar. Ve bunun için savaşmak belki de araba almak için çalışmaya yeterli zamanı bırakmıyor. Yoksa onlar da ister arabalarının olmasını. Çalışırlar gerekirse ki gerektiği kadar çalışırlar zaten. Ama kendilerini bir döngüye sıkıştırmadan. Hayatlarını birilerine teslim etmeden. 

Tembel ve işe yaramaz değildirler aslında. Ya da her toplulukta olabileceği kadar vardır onlarda da. Hayatlarını ellerinde tutmak isterler yalnızca. 

Yaşım 25. Kısmen düzenli bir hayatım var. Yakınlarımın benden beklentileri kapitalizminkilerle örtüşüyor. Bu beklentilerden iğreniyorum ve kısmen düzenli hayatımı küçümsüyorum. Para kazanmak için bedenimi, zihnimi, zamanımı ve yaşamımı veriyorum. Şu anda bunu yapıyorum kendime. Onların istediklerini yapıyorum. Ama ben bu olmak istemiyorum. Ben hayatı kendi elinde tutan bir adam olmak istiyorum. Böyle olursa iç organlarımı kemiren küçük böcek de belki vazgeçer rutin faaliyetinden.

ugur s.

0 Kuş Sesleri: