Kitaplarım #1 - Ağustos 2019'da Aldığım Kitaplar Bölüm -1


Merhabalar,

Blogda daha aktif olacağımı söylemiştim. Elbette bunu ne kadar sürdürebilirim ya da ne yönde ilerletirim bilmiyorum. Burası hiçbir zaman düzenli bir alan olmadı benim için.

Yaklaşık bir buçuk senedir Youtube'da aktif olarak kanalım var. Genelde diziler üzerine konuşuyor olsam da film ve kitaplar hakkında da videolar çekiyorum. Şuraya KİTAPLIK oynatma listesini bırakayım. Belki bakmak istersiniz.

Okuduğumdan çok kitap alıyorum bir süredir. Bunda bazı kampanyaların da etkisi yok değil ancak bir iki tanesi hariç hep keyifle okudum son dönemde aldıklarımı. 

Bu yazıda da (elime bugün geçti 21.08.19 yani) Ağustos 2019'da aldığım kitapların ilk bölümünü paylaşacağım. Zaten görselde görüyorsunuz.




H.G. Wells'e takıntılıyım açıkçası. Bütün kitaplarını alıp okumak istiyorum. İthaki Yayınları da iki tane kitap çıkardı bu ay içinde. Biri, Gölgeler İçinde Rusya diğeri de Ağrı Dağı Yolcusu Kalmasın. Bunların yanına bir de Kısa Dünya Tarihi eklenecek ancak henüz piyasada yok kitap. Beklemedeyim.

Gölgeler İçinde Rusya kitabında adından da anlaşılacağı gibi Rusya'ya yaptığı ziyareti anlatıyor. Ancak bunun dışında kitabın içinde Wells'in Stalin ile yaptığı bir röportaj da var.

Diğer kitap Ağrı Dağı Yolcusu Kalmasın'ı tanıtım bültenindeki şu yazıyla açıklayabiliriz sanırım. 

H. G. Wells’in 74 yaşında yazdığı, ütopyacı son eseri olan Ağrı Dağı Yolcusu Kalmasın, Tanrı’nın yeryüzüne yollayacağı yeni bir “tufan” için kendisine yeni bir Nuh arayışını anlatır. Tanrı, bu iş için gönülsüz olan Nuh Lammock’ı ikna etmeye çalışırken Nuh ise Tanrı’yı birçok konuda âdeta sorguya çekip hem Tanrı’nın gerçekliğini sorgular hem de yaşananları mantık çerçevesine oturtmaya çalışır.



Bahar Çuhadar'ın Artemis Yayınları'ndan çıkan Yeni Ülke Yeni Hayat adlı kitabı da merak ettiklerimdendi. Haziran 2019'da okuyucuyla buluştu kitap. Bir süredir listemdeydi ve sonunda aldım. Gitmek üzerine bir kitap aslında. Başkalarının hikayelerini derliyor Çuhadar. Henüz elime geçmiş olduğu için elbette okumadım fakat belki bir zamanlar aynı sokaklarda yürüdüğümüz, benzer hayaller kurduğumuz insanlarla yollarımızın nasıl da farklı evrildiğini anlatıyor bu kitap. En azından hislerim şimdilik bu yönde. Tanıtım yazısından kısa bir kesit;

Bu kitap; son 10 sene içinde farklı gerekçelerle yurt dışına göç eden 10 kişiye kulak veriyor. Anlatıcılar gidiş hikâyelerini, tecrübelerini, karşılaştıkları sorunları, buldukları çözümleri ve yeni şehirlerindeki yaşam koşullarını paylaşıyor.




Aldığım bir diğer kitap da Klasik Korku Öyküleri. Şimdiye kadar hiç korku hikayesi okumadım. Belki fantazi-korku türünde okuduklarım olabilir fakat sanıyorum ki bu kitaptaki öyküler farklı. Çınar Yayınları'ndan çıkan bu kitabın ilk baskısı Temmuz 2019. İçinde toplam 9 öykü var. 

10-12 yaşlarıdnayken televizyonda kısa korku hikayeleri olurdu. Her bölüm birbirinden farklıydı. Onu getirdi aklıma. Severek izlerdim açıkçası. İsmini unuttum şimdi. Neyse, kitabın kapağı bile ilgi çekici duruyor.



Toplamda altı kitap aldım. Bunlardan biri 50 liralık alışverişe tamamlama amacıyla oldu. Diğeri de enpara ve kidega'nın hediye kitap kampanyasından geldi. 

Mark Twain'in, Çift Taraflı Bir Dedektif Hikayesi'ni kargo ücreti ödememek için aldım açıkçası. 86 sayfalık bu kitap Labirent Yayınevi'nden çıkmış. Elbette okuyacağımı düşündüğüm bir kitap aldım. Bunu da eklemem gerek. 

Diğer hediye kitabım da Lev Tolstoy'un İnsan Ne İle Yaşar? adlı eseri. İthaki Yayınlarından çıkan baskısı vardı. Onu aldım. 

Toplam altı kitap bu şekilde. Sipariş verdiğim dört kitap daha var. Onların tedarik süreci uzadı. O yüzden ikinci bir yazıyla anlatacağım. 10 kitap için de bir video çekeceğim ayrıca. 

Bahsettiğim bu altı kitabı 50 TL civarında kidega.com'dan aldım. Enpara ile işbirliğinden dolayı 10 TL indirimim vardı. Yani 40 TL tuttu benim için. Bunu da eklemem de fayda var. 

Buraya kadar okuduysanız teşekkürü bir borç bilirim. Kendinize iyi bakın, bol bol okuyun. :)

Yorumlar