The Godfather


The Godfather

Bir süredir yazmamamın üzerine, bir kaç şey yazmalıyım.. Aslında yazma hevesimi getiren şeyden bahsedicem biraz.. Herkes bilir elbette ben biraz geç kalmış olsam da The Godfather filmlerinin serisini bugün bitirdim.. İlk filmin tadı hala damağımda kaldı diyebilirim. Marlon Brando döktürmüş, zaten bu yüzden Oscar da almış bu rol sayesinde.. Hani düşünmeden edemiyor da değilim Godfather veya Vito Carleone rolünde mi bir cazibe var diye.. Ama yok adam harikulade, II. film de onun gençliğini oynayan Robert De Niro da Yardımcı Oyuncu Oscar'ını almış.. Doğrusu o da haketmiş, filmden sonra İtalyanca konuşma, öğrenme isteğim daha da küllendi açıkçası... Ben içinde kahraman, cesur adamların olduğu filmleri seviyorum sanırım... Filmler 72-74-90 yıllarında çekilmiş, II. ve III. filmler arasındaki uzun süre eminim o dönem de insanları çok heyecanlandırmıştır, bize şuan ilginç geliyor ama 16 yıl aradan sonra çok sevdiğiniz bir filmin serisinin III. sünün çekileceğini öğrenmek heyecan verici.. Tabi I. filmden isimler sürekli geçsede oyuncuların çoğu yok olmuş vaziyette, ya yaşlandıklarından ya da I. ve II. filmler de öldüklerinden.. Zaten ilk filmdeki "Sonny" veya Santino Carleone karakteri de beni etkiledi o rolde de James Caan var, onu da belki son dönemde cnbc-e deki Las Vegas'tan hatırlayabilirsiniz.. Oradaki kumarhanenin sahibi tabi bunu yazarken o diziden ayrılmış durumda... Al Pacino ya da değinmeden edemeyeceğim, mükemmel mi oynamış bilemiyorum, öyle beni heyecanlandıran anlar pek azdır, sanki uzak geldi bana... Üç filmde de oynayan ender insanlardan zaten yine de garip geldi ısınamadım ona, zaten o bu film serileriyle ancak Oscar adaylıklarıyla yetinmiş... Neyse işte böyle izlemek güzeldi bu filmeri yine de, Back To The Future dan sonra 100 kere izlesemde bıkmayacağım dediğim bir film serisi daha edindim..

Ama keşke diyorum ki, II. film de Marlon Brando'yu 1-2 dakikada olsa görmek isterdim..Olmalıydı be baba, hatta II. filmin sonunda kardeşler ailecek masada görünüyorlar, yok canım dedirtti bana Vito Carleone'nin doğumgününü kutladıkları birgündü ama göremedik tabi... Haydi...

Hoşçakal...

Yorumlar