Benim Annem Cumartesi

Benim Annem Cumartesi

Benim annem pazarları uyandırmaz yavrusunu
Benim annem pazartesi demlikte bir çay tanesi
Benim annem salı günü ya hüzün ya düğün tülü
Benim annem bir çarşamba görmesen de sen aldanma
Benim annem perşembeyi iyi bilir işkenceyi
Benim annem cumaları gezer bütün kuytuları

Benim annem cumartesi her bir dilde çıkar sesi
Benim annem cumartesi elinde solmuş bir resim
Benim annem cumartesi hesap soracak öfkesi
Benim annem cumartesi benim annem cumartesi



söz: Bandista
müzik: Bandista


Bandista'nın son albümü Paşanın Başucu Şarkıları Eylül ayında piyasaya üç şarkılık bir albüm olarak çıktı. Albümdeki bana göre en güzel şarkı kendisidir. Cumartesi Anneleri hakkında yüzeysel bir bilgim olmakla beraber, bu eylemler, bu gösteriler hakkında duyduklarım gerçekten inanılmaz. Çocuklarını bildiğim kadarıyla özellikle siyasi olaylarda kaybetmiş (buradaki kaybetme kelimesi kendilerinden haber alınamayan çocuklar) çocuklarının izini süren, onlardan haber almak isteyen annelerin her cumartesi Beyoğlu'nda Galatasaray Lisesi önünde toplanarak yaptıkları eylemlerdir bu eylemler. Nasıl bir dünyada yaşadığımızı günden güne daha çok düşündüğüm, daha çok sorguladğım bu günlerde kendimi ileride farklı siyasi durumlarda görebileceğimi düşünüyorum. Haykırasım var.

Hoşça kalın.

Yorumlar