Kosmos- Reha Erdem







Son bir kaç keredir, buradan video paylaşıyorum. Hoşuma giden, o anda yazacağım bir şey yoksa sevdiğim bir şeyi buradan paylaşmak hoşuma gidiyor. Bugün de Reha Erdem'in 2009 Altın Portakal'da en iyi film ödülünü Bornova Bornova ile paylaştığı Kosmos filminin fragmanını paylaşıyorum. Bugün filmin oyuncularından Türkü Turan ile ayak üstü yaptığım iki dakikalık sohbette filmin nisan ayına gösterime gireceğini öğrendim. Film zaten bildiğm kadarıyla Berlin film festivalinde de gösterilecek. Oralar da Türk filmlerinin, hele de bizim içimizden, Kars'ta çekilmiş bir filmin gösterilmesi taktire şayan bir şeydir. Fatih Akın'ın veya Ferzan Özpetek'in v.b. gibi filmlerin genel olarak bu coğrafyayı yansıtmamasına rağmen sanki bir türk filmin başarısı ya da türk sinemasının kazanımıymış gibi düşünülmesi bu anlam da umut kırıcıdır. Her ne kadar bu iki yönetmenin sinemalarına bir yakınlığım yoksa da bunu söylemek çok da yanlış olmayacakmış gibi geliyor bana. Neyse efendim bu fragmanı paylaşmamım bir sebebi de Recep İvedik-Gora-Muro ve türevleri gibi filmlere gitmeniz yerine bu tür filmleri tercih etmeniz içindir. En azından bu tür bağımsız filmlerin sizin için öncelik arz etmesini dilerim. Diğer filmleri izlemeyin demiyorum zira bende izliyorum. Bazen kötü olacağını düşünerek. Ama bunu yapıyorum fakat her zaman önceliğim bağımsız sinemadan yanadır. Böylece İvedik gibi filmlerle uyuşturulan kitlelerin bir uyanışa sahne olacağını düşünüyorum. Kendimi harika bir bağımsız sinema takipçisi gibi göstermekte istemem fakat amacım böyle olmaktır, doğrusu. Bu paylaşımım filme gitmeniz için bir sebep oluşturacaksa ne ala. Şimdilik bu kadar.

Hoşça kalın..

Yorumlar