Maç Günü: Galatasaray-Fenerbahçe





28 Mart 2010 Galatasaray-Fenerbahçe maçı. Yani bugün. Bugün bir saat daha kısa olmasına rağmen bu heyecanlı maçın başlamasına daha 2.5 saat var. Şunu söylemem gerekir ki, kim kazanırsa kazansın düzgün bir maç olsun, sonunda kavga olmasın. Neyse efendim bu kadar nezaket yeter. Asıl işin önemli kısmına geçelim. Cuma günü Bursaspor'un İBB'ye yenilmesi ve cumartesi günü de Bjk'nin Eskişehirspor'u 0-2 den gelip, 3-2 yenmesi sonucu bu maç önemli bir hal almıştır. Aslında yine de önemlidir FB-GS maçları. Lig de kaçıncı olduklarının bir öenmi yoktur. Ama kazanan Bursaspor'a yaklaşacak ve Beşiktaş'ın öne geçmesini de engelleyecek. Fenerbahçe'nin bu maçlarda Galatasaray'a büyük üstünlüğü var. Hele son yıllarda GalatasaraY'ın galibiyetlerini görmek ender rastlanan şeylerden. Fenerbahçe en kötü olduğu dönemde bile yenebiliyor rakibini. Zaten son 10 yıldır Kadıköy'de yenilmiyor. Ligin ikinci yarısıyla beraber ii takımda da bir düşüş olduğunu görmek mümkün. İki takım da Avrupa'dan acı bir şekilde elendi doğrusu. Galatasaray Türkiye kupasında da yok. Yani tutunduğu tek dal lig. Fenerbahçe ligin yanında kupada da mücadele veriyor. Hafta içindeki maç da Manisaspor'u 2-0 yenmeyi başardı. Ve baktığımız da son 4 maçında kalesinde hiç gol görmedi Sarı-Lacivertliler. Yine bu maçlarda rakip filelere 4 gol bıraktılar. Galatasaray ise son 4 maçında 2 glibiyet 2 de mağlubiyet aldı. Aslanlar, bu iki maçı da içeride kazandı. Bu sezon kendi evlerinde maç kaybetmiyorlar. Yani bu maça baktığımızda bir adım öndeler. Kendi sahalerında az gol yediklerini ve bol gollü galibiyetlere imza attıklarını söylemek mümkün. Kazandıkları son iki maç da 7 gol atmışlar ve 1 gol yemişler. Ben maçın gollü geçeceğini sanmıyorum. En azından 5-6 gol olmaz. En fazla 3 gol olacaktır. Ama maç da gol olacaktır o kesin. 2-1 veya 2-0 Fenerbahçe bu maçı alacaktır. Bir de şu var. Arda oynamıyormuş. Arda ne zaman Fenerbahçe maçlarında şov yaptı da ben hatırlamıyorum acaba.



Şimdi Özhan Canaydın'ın vefat etmesi ve Galatasaray kongrelerinin üst üste gelmesi GS için artı bir motivasyon sağlayabilir. Bunu göz ardı etmemek gerekiyor. Ama yine de Galatasaray bu maçı zor alır. Alamaz demiyorum elbette. Sadece Fenerbahçe bu tür maçları oynamasını iyi biliyor. Evet lig sonuncusu Denizlispor'a takılmasını bekleyebilirsiniz Fenerbahçe'nin fakat Galatasaray'a karşı öyle olmaz. Geçen hafta Trabzonspor mağlubiyeti alan GS'nin bu hafta biraz ürkek olacağını da düşünüyorum. Kısaca Fenerbahçe bu maçı alır. Bu maçı alan zaten şampiyon olur.

Yorumlar