Çocukluk Halleri


Bundan yaklaşık 10 yıl önce kadar damacana ile evlere su hizmeti bizim oralarda yaygın değildi. Hatta ben olduğunu hatırlamıyorum, var ise de büyük ihtimalle pahalıdır. Ehh bu durum da elimize bidonları alıp çeşmeye gitmek bize düşerdi. Okul çeşmelerini mesken bilirdik.

***

Ama sadece çocuklara özgü bir durum değildi tabi bu. Hani şimdi tırnağı kırılacak diye elini hiç bir yere değdirmeyen hatunlar var ya, onlar bile giderlerdi çeşme başlarına. Tamam öyle filmlik kareler olmazdı çeşmede ama dedikodunun hası dönerdi. Tanı, tanıma ortak olurdun sende.

***

Şimdi bir telefon ediyorsun suyun kapında. Orhan Veli, hava, su bedava demişti ya artık elimizde sadece hava kaldı anlaşılan. Bakalım onu da ne zaman vergiye tabii hale getireceğiz.

***

Hazır suyun kapıya gelmesinden bahsetmişken şöyle de bir şey vardır değil mi? Eve su getiren sucu fantezisi. Film sektörü de her şeyden malzeme üretiyor.

***

Esas konuya dönecek olursak, çocukluk zor dönemdi bizim zamanımızda. Biz üniversiteliliğin kolay olduğu döneme denk geldik bu açıdan. Ara pizzacıyı gelsin. Ara dürümcüyü gelsin. Sonra niye selilütlerim arttı, kalçalarım şişti diye homurdanırlar.

***
Hala konuya dönemedim aslında. Bilmiyorum sanırım. Öyle girdim, salladım gibi oldu. Çocukluk falan diyecektim. Biraz dedim sanırım.

Yorumlar