Vaka-i Otobüs


Otobüslerde mıç mıç giden çiftlere uyuz oluyorum. Artık kıskançlıktan mıdır? başka bir şeyden mi bilemem. Arkadaş tamam el ele tutuş, başını omzuna koy anladık. Güzel, hoş şeyler. Ama öpüşmeyin saniye de bir. Neyi kanıtlama çabasındasınız anlamadım. Azıcık etrafa saygınız olsun yahu.


***
Hazır otobüslerden bahsetmişken. Herhalde bizim kadar otobüs hikayesi çıkaracak başka bir ülke yoktur. Kazası, ilginç tipleri, kalabalığı, "akbili uzatır mısın?" sesleri, fazla havari kızların cıvık sesleri; "ay hayatımda ilk defa otobüse biniyorum, aşkımmmmmmm, v.s." tartışmaları.. Böyle uzayıp gider bu liste.

***

Ama ben en çok muavinlerin ya da şoförlerin arkalara ilerleyelim, bom boş oralar. Yer açın. Durmayın gibi serzenişlerine hayret ediyorum. Gerçekten bir adım atacak yer yokken bile bunu söylüyorlar ve anlamadığım bir şekilde bir kımıldama oluyor buna rağmen. Artık o arada ne oluyorsa oluyordur. İnsanlar arasında "elenktiriklenme" falan işte.

***

Bir de trafik anında iki otobüs yan yana gelmeye görün. Camlar açılır, başlar bir muhabbet. "Çek olum oradan iki çay" dercesine. Başıma geldi, vallahi de geldi. Bizim şoför her 2 dakika da bir karşılaştığı otobüsle yan yana gelip durdu, muhabbetini etti. Eskiden anlardık kornaya basıp selam vermeleri ama bu da nesi. Çok fena.

***
Hazır şoförlerden bahsetmişken, şu iett otobüsleri varya, hani normalde 1.5 lira basıp 1.75 alanlar. Severim onları. En azından oyalanmazlar. Adamların işleri yolunda. Maaşları var mis gibi. Halk Otobüsleri adamı canından bezdirir. Zaten bir de leş gibi oluyorlar. Ayrıca 1.75 konusunda da adamlara hak veriyorum. 25 kuruşun lafını yapmayalım, halka hizmet veriyorlar orada. Adam yanında kendi akbilini taşımasa sen nasıl bineceksin otobüse. Kalmadı o eskiden başkasından akbil isteme, bilet alma dönemleri, geçti-gitti.

***
Yine son noktayı koyalım bari. Siz siz olun yine de toplu taşımayı kullanın. En güzeli. Trafik azalır, dünyayı daha az kirletiriz. Ve bir çokları.

Yorumlar