Tolga Burkay ve Rahatsız




Tolga Burkay, 2011 yılında 3. solo albümü olan Rahatsız'ı piyasa çıkarmış. Çıkarmış diyorum çünkü bu benim için yeni bir haber. Lise yıllarımdan beri takip ettiğim, (bu aralar biraz unutmakla beraber) ilk albümünü defalarca dinleyip, hatmettiğim bir sanatçıydı kendisi. Uzun zamandır ara vermiştim dinlemeye. Açıkçası albümünü de bulamıyorum. Bilgisayarımda da yok. Maalesef öyle bir kişi ki internette bile albümlerini bulmak zor. Tolga Burkay benim ara sırada yaptığım keşiflerimden. Benim sayemde çok seven insanlarda olmuştur. Bu his de başka bir konu tabi. Size şöyle diyebilirim ki, Teoman'dan sonra Tolga Burkay gelir benim için. Öyle bir sevgi ve sempatim vardır. Hakkında çok fazla bilgi edinmek mümkün değil. İlk albümünün ardından çıkardığı 2. albümü Renk Körü'nü pek benimseyememiştim açıkçası. İlk albümden aldığım tadı alamamıştım. 3. albüm sanırım o eski tadı verecek. Zira bir parçada olsa dinledim. Kulağım sevdi. Hani burada yaptığım şey müzik üzerine konuşmak değil. O benim işim değil fakat bir dinleyici olarak diyebilirim ki, dinleyiniz. Bir şekilde bulun. Gidip satın alın. Ben bulursam alacağım bunu da söyleyeyim. Zaten albüm alma alışkanlığım ancak sevdiğim insanlar için geçerlidir. Ve sınırlı sayıdadır bu. Yoksa hangi yöntemleri kullandığımız aşikar. 


Albümde ilk başta dikkatimi çeken şarkıyı söylemem gerekirse Perde'dir. Şu anda çalmakta. Maalesef arşivime ekledim bile. Üzgünüm Tolga Burkay. Ama seni seviyorum. "Perdenin ardında hep biri varmış, her istediğine inandırmış" işte şarkının vurucu sözleri. Ne anlamak isterseniz o buradan. Ama dinleyin. Müzik tarzı fazla eski geliyor kulağa. Bunu da en azından belirtmek gerek tabi. Tolga Burkay yeniliklerle dolu biri değil. Ama hani biraz Yaşar Kurt seviyorsanız, Burkay'ı da sevmeniz mümkün. Ben buna inanıyorum. 

13.03.2011'de Ekşi Sözlük'te bir yazar şöyle demiş:

naim dilmener'in ne denli iyi ve araştırmacı bir müzik eleştirmeni olduğunu bir kez daha görmeme vesile olan müziyendir kendisi.çünkü tolga burkay'ın varlığından, naim dilmener'in açık radyodaki programı sayesinde haberim oldu ve ne iyi oldu.


Bu yayını bende dinlemiş olsam en azından bu albümden haberim olabilirdi. Burkay ile tanışmam lisedeyken Viva adlı kanalda dönen Penceremde Deniz Vardı şarkısının klibi ile olmuştur. O şarkıyı dinlemek için az Viva'yı izlemedim. Ekrana kitlenip beklediğim olmuştur. Neyse bu zulümden kurtulduğum için mutluyum. O parçayı da hala Burkay'ı bilmiyorsanız dinleyin hem de orijinal klibi eşliğinde bunu yaparsanız ne ala. Dediğim gibi sade, bildik bir tını var şarkılarında ama biz bunları da tüketmiyor muyuz zaten. En azından bu işi hakkıyla yapan, fena da sözler yazmayan bir adamı dinleyerek yapabiliriz.

An itibariyle de Son Uyku parçası çalmakta. O zaman burada sona erdirelim. Dinleyin ve dinletin. Sonra en sevdiğiniz insanlarla bir araya gelip, denk gelinen bir konserine gidin. Yapacağım. Listeye eklendi. 

Yorumlar