Gidilen Yoldan Dönmek, Yine Yeni Bir Yolda Gitmek


Fotoğraf Linki

"ποταμοῖσι τοῖσιν αὐτοῖσιν ἐμϐαίνουσιν, ἕτερα καὶ ἕτερα ὕδατα ἐπιρρεῖ."

"Aynı ırmaklara girenlerin üzerinden farklı sular akar" - Heraklitos

not: vikipedik alıntı

Aslında yukarıdaki sözcükten yola çıkarak bir şey yazmayacaktım. Aklıma gelen şeyi bu sözle uyumlu buldum.
Hatta sanırım aynı şey. Neyse.


Yola çıktım. Gidiyorum. Yeni insanlar tanıdım. Yeni yerler gördüm.Yeni şeyler öğrendim. Ve bir sürü şey. O
yol gittikçe gidiyor işte. Biz o yoldan geçerken aslında, o yol biraz önce değişmemiş midir? Ve hatta biz biraz
önce arkamızda bıraktıklarımızla o yolu değiştirmemiş miyizdir? Aslında hep dümdüz ilerliyoruz ya! O beni
düşündürtüyor. Zamanda geri gitmek olmadığı için, bir adım geriye dönüp yürüdüğümüzde, biraz önce aynı noktada bulunduğumuzu sandığımız yer aslında biraz önce bulunduğumuz yerden bambaşka bir yer olmuştur. Öyle oluyor ya işte! Şöyle demeye hakkımız yok sanki: "Her gün o sıkıcı, monoton hayatı yaşıyorum" Belki hayatınız sıkıcı ve monoton olabilir ama her seferinde ve her an farklı bir sıkıcı hayat yaşıyoruz. Geçtiğimiz, üzerinde bulunduğumuz her yeri bulduğumuz gibi bırakma şansımız asla olmuyor. Ne yazık ki böyle. Keşkeleri sevmiyorum ama yine de hayallerim var ve 'keşke o geçmişi tekrarlayabilsek' , en azından zamanda geri gitmeyi fazlasıyla dilerdim.

Ve son olarak, aklıma takılan şey şuydu. Gittiğimiz o yolda başarısızlığa uğrayıp geri dönmeye karar verdiğimizde, aslında eskiye mi dönüyoruzdur ? Sanıyorum öyle olmasa gerek bunca şey dedikten sonra. Çünkü o yol artık biraz önce dümdüz gittiğimiz yoldur. Başka bir yoldur. Değişmiştir. Biz oradan geçerken düşen yağmur tanesinin ardından daha milyonlarcası düşmüştür. Başkaları da geçmiştir. Orası o geçtiğimiz yer değil hatta orası arkamızda bıraktığımız o yer de değildir. Yeni bir yoldur. 

Pek toparlayamamış olabilirim ama zaten bunu buraya yazma niyetim. Burada gözümün önünde dursun diyeydi. Kafama takıldı işte. Toparlarım herhalde.

Yorumlar