28 Şubat 2012 Salı

Mim - 2

Ofelya beni etiketlemişti. Teşekkürlerimi sunarım ona. Film dolu bir Mim olmuş bu. 

1-Hayatınız filme çekilse adı ne olurdu ve soundtrackinde hangi şarkılar yer alırdı?
Hayatım film olsa izleneceğini sanmamakla beraber isim bulması da epey zor. Ama aklıma ilk geleni söyleyeyim burada "Yalnız" olsun. Yalnız olmayan bir yalnız olsun o filmin adı.
Ve çok sevdiğim bu parça da içinde kesin olsun. Keşke buna güzel bir klip çekilseydi de izleseydik. Çok beklemiştim zamanında. Teoman - Mektup
Haykırmanın en güzel hallerinden birine eşlik ettiğim bu şarkı da olsun, lütfen. Mohsen Namjoo - Toranj
Ve Fikret Kızılok'tan sırasıyla şu iki şarkıyı da ekleyeceğim. Şarkı çok aslında ama işte aklıma gelenler.

2-Bir şeyleri değiştirme gücünüz olsa, neyi ya da neleri değiştirirdiniz?
Ofelya, sevgiden bahsetmiş. Ben de sevginin dünyayı değiştirebilecek itici güç olduğuna inanmaktayım ama işte herkesin sevgisi kendisine. Burada bencil davranıp kendimi değiştirmeyi seçiyorum. O çocuk hallerimdeki gibi olacak şekilde değiştirirdim kendimi. Daha güçlü, dayanıklı, ne yapmak istediğini bilen ve yapan Doruk olmak. Ve ananemle, dedemi de alırdım yanıma.

3-Sizi en çok etkileyen sinema sahnesi ya da sahneleri?
Burada biraz kopya çekeceğim doğrusu. Ekşisinema'da yönetmenlik harikası sahneler diye bir bölüm var. Oradan yararlandığımı söylemem gerek. Tabi aklıma gelmeyen sahnelerde olduğunu var sayıyorum.Ve sırayla vermiyorum bu sahneleri.

İlk olarak Zeki Demirkubuz'un Masumiyet filminden gelecek. Güven Kıraç ve Haluk Bilginer'in parkta oturup konuştukları o sahne. Ve Haluk Bilginer'in oyunculuğu tabi. Cidden en berbat filmi bile anlamlı, filme hava katacak insan.


Ve ardından Ofelya'nın da bahsettiği sahne, Taxi Driver ve Robert De Niro. "You talkin' to me"


Krzysztof Kieslowski'nin Trois Couleurs: Bleu filminden bir sahne var aklımda. Onun görselini bulamadım. Burada birbirini tamamlayan iki sahne mevcut. Juliette Binoche evinde fare ve yeni doğmuş yavrularını görür. Onları öldüremez fakat onların olduğu bir evde yaşamakta istemez. Bunun üzerine komşunun kedisini alır. İşte benim sahnem de burasıdır. Havuza gider ve orada yalnız başına yüzmektedir. Arkadaşını görür. Durumu anlatır. Arkadaşı ondan anahtarlarını isteyip evi temizleyeceğini söyler. Bu sırada havuza sürüyle çocuk atlar. İşte birbirini tamamlayan ve son noktayı koyan bu sahneleri severim bu filmden.

Aklıma gelen dördüncü sahne de sevdiğim iki şey bir arada. Forrest Gump ve Elvis. Buradaki gönderme de güzel ve eğlencelidir hani. 


Yine Ekşisinema'dan bir alıntı ile devam edeyim. Diyorum ya aklıma gelmeyecek yoksa çoğu şey. Ve cidden bu sahne mükemmeldir. Oldboy ve o muhteşem dövüş sahnesi.


Bir başka sahne ise hala bu filmi izlememiş olanlar varsa Annie Hall'dan geliyor. Hatta bu sahneyi Ekşisinema'da görüp de izlediğimi de itiraf edeyim şuracıkta. Ne olacak Woody Allen.


Bir başka film Vittorio De Sica - Ladri di Biciclette filminden. Bisiklet hırsızları. Bu benden aslında fakat şansıma Ekşisinema'da varmış video, aramama gerek kalmadı. Cidden şahane bir bölüm.


Ve son olarak benim efsane filmim. En sevdiğim. Back to the Future'da serinin 3. ve son bölümünden DeLorean'ın parçalandığı sahne geliyor. 

Burada aklıma gelenler bunlar. Aslında bir kaç film daha var ama çok da abartmayayım. İlk aklıma gelenlerle geçeyim burayı.

4-Yaşadığın şehir bir günlüğüne yalnızca sana tahsis edilmiş, senden başka hiç kimse yok. Ne yaparsın?
Şehrin en tepesine çıkar seyre dalarım, üstüne de bir sigara yakarım. Çok da kurcalamamak gerek. Sessizliğinin tadına varılmalı öyle bir an bulunduğunda İstanbul'un.

5-Şu sıralar ilgiyle takip ettiğiniz diziler?
Türk dizilerimizden Behzat Ç. ve Leyla ile Mecnun. Yabancı dizilerden ise House M.D., Gossip Girl, How I Meet Your Mother, Spartacus: Vengeance, The Walking Dead. Aslında şu aralar devam etmese de yakın zamanda tüm sezonlarını bitirip hastası olduğum için Doctor Who'da demek istiyorum. Of yahu Eylül'e kadar bekle şimdi. Bir de filminin çekilme durumu var ki şahane. 

Ve bitti. Ne demiştik ikinci Mim'de biz de mimleriz. Umarım görüp de cevap verirler. Hoş olur. Yerine getirelim adeti. Ve Ofelya'ya tekrar teşekkürlerimizi sunalım. 

Mimlediklerimiz: Yalnızlığı seven insan bittersweet, bir sinema sever olan Poliganum, tasarım meraklısı Ehlikeyf ve Güneşi Uyandıralım diyen Zeze. Sevgilerimle.

6 Kuş Sesleri:

Filminin ismi :)) Yalnızlık konusunda benzer şeyleri hissediyoruz sanırım..

Fikret Kızılok geceleri dinlemeyi severim sesi huzur veriyor :))

Film seçimlerin çok güzel..Elvisimi de görmüş oldum :P
Filmleri seçmek çok zor oldu dimi? Unuttuklarımız oluyor,neyse..

Bir sonraki mim de görüşmek üzere :))

Film seçmek zor. Bazı filmlerden sahne seçmekte zor :)

Teşekkürler ederim. :) Görüşmek üzere..

Teşekkür ederimmm :) cevapların çok güzel yahu.Behzat Ç.'yi bi kaçırdım bir daha da izleyemedim izlemem lazım :)

İzle yahu :) Teşekkürler ve beklerim cevaplarını :)

aa mimlenmişim :))
etkileyici sahneler şahane.her birine bayılıyorum :)

Teşekkürler :) Cevaplarını merakla beklerim :)