Bir 'Doctor' Varmış 50 Yaşında!

Öncelikle hala Doctor Who izlememiş olanlar buradan uzak dursun diyerek başlıyorum. Zira heyecanımı paylaşmak için yazmam gerekiyor. Bu yazı genel olarak 50. yıl özel bölümü öncesinde oluşan amansız bekleyiş üzerine olacaktır.

Bunun ardından hala Cnbc-e Kasım sayısını almayan Whovian'lar'a söylemem gereken tek şey alın. En azından arşivinizde durmalı. Çok bir şey yok. 1-2 yapıştırma, kitap ayracı falan. Bir de 50 maddelik bilinmeyenler var. 

1. madde şöyle:
Doctor Who'nun ilk bölümü 23 Kasım 1963'te saat 17.15'te yayınlanmıştı. Doctor Who'nun 50. yıl özel bölümü de bu tarihten tam 50 yıl sonra aynı saatte yayınlanacak. 

Bunu niye 23 Kasım ? diye soran arkadaşlar için yazdım. Devamı için nereye bakmanız gerektiğini biliyorsunuz zaten.

Son bir kaç gündür ortaya çıkan görüntüler heyecanı daha da arttırdı açıkçası. Her ne kadar Brezilyalı yoldaşlar 31 saniyelik bir videoyu yanlışlıkla yayınlayınca sanırım BBC durumu kurtarmak için 80 saniyelik başka bir fragman yayınladı, aslına benzerseniz benzerdi. Ama daha eğlenceli olduğu kesin.



Bu iki görüntüden önce çıkan, sanıyorum ki Brezilyalıların yanlışlıkla yayınladıkları videonun yerine olması gereken 14 saniyelik bir görüntü. 11. Doctor, Clara ve 4. Doctor'un atkısı. Zaten olayların Elizabeth ile alakalı olduğunu biliyoruz. Görüntü bize hiçbir şey ifade etmiyor. Büyük ihtimalle büyük zaman savaşına ait bir Gallifrey resmi diyebiliriz buna ve bu resmin Elizabeth'in elinde ne işi var?

Büyük ihtimalle Clara o yüzden "bu imkansız" diyor. Yani 11. ve 10. Doctor'u bi araya getirecek olan vakit bu vakit. 11. Doctor'u Elizabeth zamanına götüren bu resim. Peki 10. Doctor'u ne? meraklı bekleyiş.

Şimdiye kadar zaman savaşı hakkında hiçbir şey bilmiyoruz. Hiçbir görüntü bize gösterilmedi ve bu vakitte ortaya çıktılar. Bunlar şimdilik önemsiz. Çünkü filmi izlemeden neler olup bittiğini anlamamız mümkün değil ve hatta şimdiye kadar ki fragmanlarda dahi Doctor'ların kendileri bile bunu çözememiş görünmekteler. Örneğin 10. Doctor'un tepkisi bunu belli ediyor.




31 saniyelik bu video dediğimiz yanlışlıkla yayınlanan fragman. Yahut biraz daha kısa hali. Ama neredeyse bir çok bilgiye sahip olmakla beraber bu bilgi bizi daha da bilgisizleştiriyor. Örneğin John Hurt'un Doctor'u hakkında hiçbir bilgimiz yoktu bildiğiniz gibi. Birazdan onunla ilgili ilk görüntüyü de paylaşacağım zaten fakat öncesinde şunu söylemek istiyorum. Ne diyor? "Doctor'u arıyorum". Yani Doctor'un orada olacağını biliyordu. Belki de kendisi onlara mesaj gönderdi. Bilerek gelecekteki Doctor'lara mesaj göndermiş olabilir. Belki bu mesaj yanlışlıkla ikisine birden ulaştı ve 10. ve 11. Doctor'ları bir araya getirdi. Hatırlarsanız River Song'un ilk ortaya çıkışı. Yardım mesajı atar ve yanlışlıkla 10. Doctor'a ulaşır mesaj ve onunla karşılaşır. Tekrar neden böyle bir şey olmasın.




Yukarıdaki video, The Name of The Doctor bölümünün sonu. Clara, Doctor'un zaman çizgisine atlar ve bütün Doctor'ların yüzlerini görür. (Aynı biz gibi)

Ama daha önce hiç görmediği biri vardır. 11. Doctor onun kim olduğunu anlar. Yukarıdaki 31. saniyelik videoda ne diyordu 11. Doctor? "Bir çok yüzüm, bir çok hayatım oldu, unutmak için çok çabaladığım biri var" Önemli!!!

İşte unutmak için çabaladığı bu kişi Doctor'un geçmişi, kendisi. Ve haliyle John Hurt'un Doctor'u. Elbette bunun hakkında söylenecek pek bir şey yok. nasıl unuttu, ne oldu, bitti hala bilmiyoruz. Ve gerçekten de o mu? Benim tahmini elbette o. Zira The Name of the Doctor bölümünde şöyle diyordu. "Ben olduğunu söyledim. Hiç Doctor olduğunu söylemedim. Gerçek adım önemli değil. Seçtiğim isim Doctor. Seçtiğin isim verdiğin söz gibidir. O da bu sözü bozan." Yani John Hurt'un Doctor'u sözü bozuyor. "Ne yaptıysam barış ve akıl sağlığı adına" yaptım diyor. 11. Doctor ise "ama Doctor adına yapmadın" diyor.

Doctor ismi verdiği biz sözdü ve bu sözü bozan biri vardı. Yine kendisiydi ama Doctor olmayı seçen kendisi değildi. Ve unutmaya çalıştığı kişi de bu tarafıydı. Peki kimdi bu unutulması gereken?

İşte bunun cevabı da 6 dakika 49 saniyelik mini bölümle açıklanıyor. Bilindiği gibi 8. Doctor'u sadece bir bölüm de Doctor Who filminde görmüştük. Onun ardından 2005 yılında 9. Doctor'un nasıl rejenerasyona girdiği, niye girdiği hakkında hiçbir bilgimiz yok. Ama yanlış hatırlamıyorsam onun zamanında zaman savaşından bahsediliyordu.



Bu mini bölümde 8. Doctor'u görmeyi hiç beklemiyordum açıkçası fakat şahane oldu. Zira 50. yıl özel bölümünü daha da anlamlı hale getirdi. Büyük Zaman Savaşı 8. Doctor'un zamanda başlamış. Öncelikle bunu öğreniyoruz. Dalekler ve Time Lord'lar arasındaki savaş bütün evreni yok etmekte ve 8. Doctor'un buna kayıtsız kaldığını görmekteyiz. Zira neydi olay? Doctor savaşmaz, yardım eder.

Doctor bu kısa bölümde yardıma ihtiyacı olan birini kurtarmaya çalışır fakat yardım edeceği kişi onun Time Lord olduğunu anlayınca ondan kaçar. Doctor'da bir yere ayrılmayacağını söyler ve uzay gemisi yüzeye çarparak patlar. 8. Doctor'da böylece hakkın rahmetine kavuşur.

Dur bir dakika!!! Düştüğü yer Karn. Doctor'un daha önceki hayatlarında gittiği ve yardım ettiği Karnlı bilgeler onu tekrar hayata döndürürler, sadece 4 dakikalığına. Karn da Time Lordlar hakkında bir çok şey var anlaşılan bu bölümde. Doctor istediği gibi olmayı seçebiliyor. Bütün evreni yiyip bitiren savaşın tek umudu Doctor'dur. Doctor: "Bu benim savaşım değil, bunun bir parçası olmayacağım" der. "Yardım edebildiğimde ederim, savaşmam" Karnlı bilge "kendine iyi bir adam dediğin için mi?" diye sorar

- Ben kendime Doctor diyorum, der 8. Doctor. O bir Doctor'dur ve Doctorlar savaşmaz, iyileştirir, yardım eder.

Doctor olmaktan ödün vermek istememektedir ama yapacağı başka bir şey yoktur. Rastgele Doctor olmasına gerek olmadığını söyler Karnlı bilge. Bilge mi? Kızgın mı? ne olmak istersin diye sorar. 8. Doctor artık bir Doctor'a ihtiyaç olduğunu sanmıyorum der ve Savaşçı olmayı ister. Rejenere olur ve ardından, "Artık Doctor değilim" der.Bu John Hurt'un Doctor'udur. Savaşçı Doctor. Sözü bozan Doctor'dur.

İşte 11. Doctor'un söylediği unutmak istediği geçmişi budur. Bundan sonra neler olacak göreceğiz.

Tek bildiğim son 8 gün ve heyecanlı bir bölüm olacağı. 10, 11 ve The War Doctor bir arada. Artık bundan sonra John Hurt'un Doctor'u dememize gerek yok. Onun adı belli. The War Doctor.

Sorulacak bir sürü soru var elbette ama bekleyip göreceğiz. Sanırım 2 dakikalık bir bölüm yahut fragman daha var. Öyle bir şey okumuştum bir yerlerde. Eğer varsa nedir bekliyorum. Bu mini bölüm çok iyi oldu. Hem olayları bağlaması, hem 8. Doctor'u görmemiz açısından harikaydı. Hem de özlem giderdik biraz.

Yorumlar